Merhaba, sitemize HOŞ GELDİNİZ

Bu sitede (blog) hep birlikte bilgilerimizi ve isteklerimizi paylaşacağız.

Sitemizin amacına ulaşması hepimizin başarısıdır.

Başarıya ulaşmak için hep birlikte çalışacağız. Bunun için kimilerimiz soracak, kimilerimiz araştıracak, kimilerimiz de paylaşacak.

Hepimizin sitesinde hepimize görev var.

Damlaya damlaya okyanus yapmak için çalışmak yeterli.

Haydi, hemen şimdi...

Bilgi paylaştıkça çoğalır.

Daha iyi bir yaşam, ancak bilgi ile mevcut olur.

Birimiz hepimiz, hepimiz birimiz için.

13 Temmuz 2008 Pazar

HESAP SUNUMU


Hesap defterinin içi kontrol edilmeli,
Hesap defterinin içi ve dışı temiz olmalı,
Hesap defterinin yırtığı, çiziği ya da hasarı olmamalı,
Hesap defterinin içinde tükenmez kalem bulunmalı,
Adisyon kontrol edilmeli,
Hesap misafire defter kapalı olarak, samimi bir güler yüzle sunulmalıdır,
Misafire “ Hesabınız, efendim “ diyerek hesap sunulmalıdır,
Masadan ayrılıp, misafiri rahatsız etmeyecek şekilde misafir göz ucuyla takip edilmeli,
Ödeme gerçekleşince misafire teşekkür ederek hesap alınmalıdır

Malzeme Kullanımı ve Bakımı




Yiyecek – İçecek servisinde kullandığımız tüm malzemeler ( Porselenler, Bardaklar, Çatal – Bıçak takımları vb. ) her zaman için temiz, lekesiz, tozsuz, çiziksiz ve hasarsız olmalıdır.
Malzemelerin temizliğinde özel makineler ve malzemeler kullanılmalı,
Uygulamanın mümkün olduğu şartlarda malzeme temizliği el değmeden yapılmalı,
Bez ile kurulama ya da parlatma için özel bezler kullanılmalı,
Yıkanmış ve kurulanmış malzemeler restaurantın ya da bulaşıkhanenin depolarında saklanmalı,
Yıkanmış bardakların taşınması, depolanması gibi durumlarda “ basket ” kullanılmalı,


İçeceklerin tepsiye konulması


Bardan içeceklerin alınması

Tepsiler temiz ve sağlam olmalıdır,
Sipariş fişi ile karşılaştırarak içecekler tepsiye yerleştirilir,
Varsa şişe ya da uzun bardaklar tepsinin bizden yana olan tarafına yerleştirilir,
İçinde sıcak içecek olan potlar da tepsinin bizden yana olan tarafına yerleştirilir,
En önce servis edilecek ürünler tepsinin ön tarafına yerleştirilir,
Bardaklar bar tezgâhından alınırken, kontrol edilip tepsiye yerleştirilir,
Bardakların temizliğinin kontrolü yapılırken, dikkatli bir şekilde ancak dikkat çekmeden yapılmalıdır,
Bardaklar alt kısımlarından ya da saplarından tutulur.

KAHVE SERVİSİ


KAHVE SERVİSİ

Yuvarlak tepsi, kahve fincanı, şekerlik, potlar gibi serviste kullanılan tüm malzemeler temiz ve hasarsız olmalı,
Süt ılık ve herkese yetecek miktarda olmalı,
Kahve fincanı ve potlar sıcak olmalı,
Kahve fincanı sapı kahve tabağına saat 3 yönünde, kaşık da saat 4 yönünde yerleştirilmeli,
Misafire servis edilirken aynı şekil korunmalı,
Tepsiye yerleştirirken potlar tepsinin garsondan yana olan tarafına konup, denge ve güvenlik sağlanmalı,
Şekerlikte şeker, esmer şeker ve sakarin olmalı ve içi tam dolu olmalı,
Servis sırasında samimi bir güler yüzle misafirlere yaklaşmalı,
Önce bayandan başlayarak servis yapılmalı,
Mümkün olduğunca, misafirlerin sağ taraflarından servis yapılmalı,
Misafir yemek ya da tatlı almıyorsa, servis misafirin önüne, alıyorsa saat 1 yönüne yapılmalı,
“ Hanımefendi / Beyefendi kahveniz “ diyerek misafirlere sunumda bulunulmalı ( özellikle masaya yaklaşıldığının farkında olmayan misafirlere ),
“ Kahvenizi servis etmemi, ister misiniz? Efendim “ diye sorup isteğe göre davranılmalı,
Süt servisi sorulup isteğe göre davranılmalı,
Şekerlik ve potlar masaya bırakılmalı,
“ Afiyet olsun “ diyerek masadan güler yüzle ayrılmalı.