20 Ekim 2008 Pazartesi

BIR DAHA GERI GELMEYEN MISAFIR


Ben iyi bir müşteriyim. Hepiniz beni tanırsınız, ne tür bir hizmet almış olursam olayım, hiçbir zaman şikâyet etmem.
 
Bazen bana yardımcı olunmasını sabırla beklerim. Benden sonra gelene “ Aa sizi görmemiştim “ denerek yardımcı olunmasına karşın tek bir şikâyet sözü etmem. Diğer insanlar için saygılı olmaya çalışırım. Kararımı vermeden bakmak istediğim şeyler nedeniyle bozulmuş, kibirli ya da nezaketsiz bir yardımcı karşısında bile olabildiğince nazik davranırım. Böyle bir şeyi cevaplama şeklinin saygısızlık olduğuna hiçbir zaman inanmam.
 
Hiçbir zaman tartışmam ya da sürekli kusur bulmam, eleştirmem. Hayır, ben iyi müşteriyim. Size bundan başka ne olduğumu söyleyeyim. BEN BİR DAHA GERİ GELMEYEN MİSAFİRİM!
 
Yetersiz bir hizmet aldığımda, benim tepki göstermem böyle olur. Bu nedenle bana ne sunarsanız alırım, çünkü biliyorum ki bir daha geri gelmeyeceğim.
 
O an için yüzünüze karşı ne düşündüğünümü, duygularımı söylemem beni yatıştırmaya yetecektir. Fakat uzun dönemde  “ elinizden kaçmış “ olmak daha ağır bir etki yapacaktır.
 
En iyi gülen, son gülendir derler. Başlangıçtaki doğru hizmet, nazik sözler ve gülümseme ile beni tekrar müşteriniz yapmak yerine, paranızı çılgınca reklam giderlerine harcadığınızı gördüğümde gülerim.
 
BEN BİR DAHA GERİ GELMEYEN MİSAFİRİM.
 
Şikâyette bulunan misafirlerinize size bir iyilik yapıyormuşçasına ilgi gösterin. Böylece organizasyonunuz hakkında yanlış olan bir şeyi düzeltmeniz için fırsat elde etmiş olabilirsiniz.
 
Şikâyette bulunmayan her misafirin yanı sıra, çevresine yaptığı öneriler veya olumsuz görüşleri sonunda kendisi gibi en az iki misafirin bir daha GERİ GELMEMEK üzere gittiği bir gerçektir.

0 yorum: