Merhaba, sitemize HOŞ GELDİNİZ

Bu sitede (blog) hep birlikte bilgilerimizi ve isteklerimizi paylaşacağız.

Sitemizin amacına ulaşması hepimizin başarısıdır.

Başarıya ulaşmak için hep birlikte çalışacağız. Bunun için kimilerimiz soracak, kimilerimiz araştıracak, kimilerimiz de paylaşacak.

Hepimizin sitesinde hepimize görev var.

Damlaya damlaya okyanus yapmak için çalışmak yeterli.

Haydi, hemen şimdi...

Bilgi paylaştıkça çoğalır.

Daha iyi bir yaşam, ancak bilgi ile mevcut olur.

Birimiz hepimiz, hepimiz birimiz için.

23 Ekim 2008 Perşembe

Yeni sitemin adresi

20 Ekim 2008 Pazartesi

BIR DAHA GERI GELMEYEN MISAFIR


Ben iyi bir müşteriyim. Hepiniz beni tanırsınız, ne tür bir hizmet almış olursam olayım, hiçbir zaman şikâyet etmem.
 
Bazen bana yardımcı olunmasını sabırla beklerim. Benden sonra gelene “ Aa sizi görmemiştim “ denerek yardımcı olunmasına karşın tek bir şikâyet sözü etmem. Diğer insanlar için saygılı olmaya çalışırım. Kararımı vermeden bakmak istediğim şeyler nedeniyle bozulmuş, kibirli ya da nezaketsiz bir yardımcı karşısında bile olabildiğince nazik davranırım. Böyle bir şeyi cevaplama şeklinin saygısızlık olduğuna hiçbir zaman inanmam.
 
Hiçbir zaman tartışmam ya da sürekli kusur bulmam, eleştirmem. Hayır, ben iyi müşteriyim. Size bundan başka ne olduğumu söyleyeyim. BEN BİR DAHA GERİ GELMEYEN MİSAFİRİM!
 
Yetersiz bir hizmet aldığımda, benim tepki göstermem böyle olur. Bu nedenle bana ne sunarsanız alırım, çünkü biliyorum ki bir daha geri gelmeyeceğim.
 
O an için yüzünüze karşı ne düşündüğünümü, duygularımı söylemem beni yatıştırmaya yetecektir. Fakat uzun dönemde  “ elinizden kaçmış “ olmak daha ağır bir etki yapacaktır.
 
En iyi gülen, son gülendir derler. Başlangıçtaki doğru hizmet, nazik sözler ve gülümseme ile beni tekrar müşteriniz yapmak yerine, paranızı çılgınca reklam giderlerine harcadığınızı gördüğümde gülerim.
 
BEN BİR DAHA GERİ GELMEYEN MİSAFİRİM.
 
Şikâyette bulunan misafirlerinize size bir iyilik yapıyormuşçasına ilgi gösterin. Böylece organizasyonunuz hakkında yanlış olan bir şeyi düzeltmeniz için fırsat elde etmiş olabilirsiniz.
 
Şikâyette bulunmayan her misafirin yanı sıra, çevresine yaptığı öneriler veya olumsuz görüşleri sonunda kendisi gibi en az iki misafirin bir daha GERİ GELMEMEK üzere gittiği bir gerçektir.

GENEL SERVIS KURALLARI


Her zaman GÜLERYÜZLÜ olun.
Her zaman saygılı olun.
Büyülü sözleri hep anımsayın “ Teşekkürler “, “ Lütfen “ gibi,
İstasyonunuzu terk etmeyin.
Dik ve düzgün durun. Herhangi bir yere yaslanmayın.
Her zaman dikkatli olun.
Unutmayın, MİSAFİR HER ZAMAN HAKLIDIR.
Misafirlerimize her zaman zevkle hizmet ettiğinizi hissettirin.
Davranışlarınızla misafiri rahatlatın.
Çalışma alanlarında alçak sesle konuşun. İş arkadaşlarınızla özel konuşmalara girmeyin.
Konuşmalarınız kısa ve ölçülü olsun.
Misafiri eleştirmeyin.
Samimi olun, fakat mesafeli davranın. Mümkünse, isimlerini kullanın.
Misafirimizi dikkatle dinleyin ve dinlediğinizi belli edin.
Kendi sorunlarınızı kesinlikle misafire anlatmayın.
Başkalarını kötülemeyin.
Siyasi, dini, üzücü v.b. konularda konuşmayın.
Misafirden hiç bir şey istemeyin.
Misafirlere yardımcı olun.
Salonda hızlı yürüyün, ama asla koşmayın.
Misafir şikâyetlerini ( mümkünse olmadan önce ) bir üst yöneticinize bildirin.
Servisi misafirlerin sağından ve sağ elle yapın.
Misafirin önünde eğilmeyin.
Saat yönünde servis yapın.
Boşları da sağ taraftan, sağ elle toplayın.
Misafirin solundaki malzemeleri ise solundan sağ elle alın.
Kirli tabakları misafirlerin arkasında sıyırın.
Tabak ve diğer malzemeleri masaya koyarken nazik bir şekilde davranın.
Maşa servisinin uygulandığı durumlarda saat yönünün tersinde ilerleyin ve soldan, sağ elle servis yapın.
Yiyeceklerin şeklini bozmayın.
Püre türü yiyecekleri kaşıkla alıp, tabağa çatalla sıyırarak servis edin.
Masaya tabak servisinde; sol elde en fazla 2 tabak, sağ elde bir tabak taşıyın, bardakları kesinlikle elde taşımayın.
Masaya götürülen malzemeleri ( tabaklar hariç ) kesinlikle elde taşımayın.
Konuşan iki misafir arasına mümkün olduğunca girmeyin, başka bir imkan yoksa misafirlerden izin alarak masaya girin.
Sağ taraftan yaklaşırken sağ ayak, sol taraftan yaklaşırken sol ayak öne konularak masaya girin.
Tabak taşırken parmaklarınızı tabakların yiyecek gelen kısmına dokundurmayın.
Bardakları alt kısımlarından nazikçe tutun.
Çorba kâse ve tabaklarını altlarına bir tabak koyarak taşıyın.
İçecek servisinde yuvarlak tepsiler kullanın, tepsinizi sol elde taşıyın.
Tepside uzun malzemeler tepsinin arka tarafına konulmalı ( büyük su şişelerini tepside taşımayacağımızı unutmamalıyız ), alçak malzemeler ön tarafa yerleştirilmelidir.
Çay – kahve potlarının ağız kısımları tepsinin içine doğru bakmalıdır.
Tepsi vücuda yaslanmadan taşınmalıdır.
Masadaki kırıntıların sıyrılmasında özel bir alet kullanılmıyorsa, kumaş bir peçeteyi maşaya sıkıştırıp sağ elinize alın.
Bir ekmek tabağını sol elinize alın misafirin uygun tarafından masaya girin,
Tabağı masa kenarının altına yaklaştırın,
Peçeteyi süpürge gibi kullanarak kırıntıları tabağın üzerine süpürün,
Süpürme bitince maşa ve peçeteyi tabağın üzerine koyarak masadan ayrılın.
Bir adet dahi olsa içinde izmarit olan kül tablası hemen değiştirin.
Kirli kül tablası üzerine temiz kül tablası konularak değiştirilir.
Kirli kül tablasının üzerinde halen yanan bir sigara varsa misafirden izin istenmelidir ve kesinlikle sigaraya dokunulmamalıdır.
Kül tablaları boşaltılırken risk içerebilecek olaylardan kaçınılmalıdır.
İzmaritlerin iyice söndüğünden emin olmalıyız.

Genel olarak içkiler

Kaynak

Mayalanan içkinin adı

Damıtılmış içkinin adı

Arpa

bira, ale

İskoç viskisi

Çavdar

çavdar birası

Çavdar viskisi

Mısır

mısır birası

Borbon viskisi

Buğday

buğday birası

Buğday viskisi, Korn (Almanya)

Pirinç

saki, sonti, makkoli, tuak

shochu (Japonya), soju (Kore), Huangjiu veBaijiu (Çin)

Armut ve elma dışındaki meyve suları

Şarap (genellikle üzümden)

Rakı, brendi, Konyak (Fransa), Branntwein (Almanya), Pisco (Peru/Şili)

Elma suyu

Elma şarabı, apfelwein

applejack (ya da elma brendisi), Calvados, cider, lambig

Armut suyu

perry, veya armut şarabı

Armut brendisi

Şekerkamışı suyu, molasses

basi, betsa

Rom, cachaça, aguardiente, guaro

Kaktüs meyvesi(agave) suyu

pulque

Tekila, mezcal

erik suyu

erik şarabı

slivovitz, tzuica, palinca

Üzüm cibresi

pomace şarabı

grappa (İtalya), Trester (Almanya), marc (Fransa)

Bal

mead

damıtılmış mead ("mead brendisi" ya da "bal brendisi")

Patates ve/veya tahıl

Patates birası

Votka: Ukrayna’da yetişen bir patates, aksi takdirde tahıl ya da normal patates. İsveç'te aquavit ya da brännvin, Danimarka'da akvavit, Norveç'te akevitt ve İzlanda'da brennivín diye anılan, patates veya tahıldan yapılan sert bir içki.

Süt

Kımız

Araka

Blogged with the Flock Browser