Merhaba, sitemize HOŞ GELDİNİZ

Bu sitede (blog) hep birlikte bilgilerimizi ve isteklerimizi paylaşacağız.

Sitemizin amacına ulaşması hepimizin başarısıdır.

Başarıya ulaşmak için hep birlikte çalışacağız. Bunun için kimilerimiz soracak, kimilerimiz araştıracak, kimilerimiz de paylaşacak.

Hepimizin sitesinde hepimize görev var.

Damlaya damlaya okyanus yapmak için çalışmak yeterli.

Haydi, hemen şimdi...

Bilgi paylaştıkça çoğalır.

Daha iyi bir yaşam, ancak bilgi ile mevcut olur.

Birimiz hepimiz, hepimiz birimiz için.

20 Haziran 2008 Cuma

Marka isminin özellikleri

Marka isminin taşıması gereken özellikler:

Marka isminin sınaî mülkiyet işleri öncelikle tamamlanmalıdır. Yasal yönden ismin anlamı ve tüm yanları araştırılmalıdır. İleride sorun yaşamamak için tüm araştırmalar ve işler ciddi bir şekilde yapılmalıdır.

Markanızın dünya çapında bir isim olmasını istiyorsanız, yurtdışı marka tescil işlemlerini unutmayınız. Belli bir yabancı ülkeyi hedefliyorsanız, marka isminizin hedef ülkedeki her türlü anlamlarını araştırınız.

Seçilecek marka ismi mümkün olduğunca kısa, yazımı ve okunması aynı, dikkat çekici, akılda kalıcı olmalıdır. Marka isminin çok uzun ya da yazılışı ile okunuşunun farklı olması durumunda ( başka dilde isimlerden dolayı ) markanız insanlar arasında kolaylıkla söylenmeyecek, bu da en etkili ve bedava tanıtımınızı olumsuz etkileyecektir. Dikkat çekici bir şekilde hazırlanmaması ise zaten oldukça fazla görüntü ve tabela kirliliği arasında kaybolup gidecektir.

Unutmayın, markanız sizin her şeyiniz. Onun yaşamı tanınmasına, tanınması da konuşulabilmesine ve de görünülebilir olmasına bağlıdır.

Marka isminin yazı karakteri, rengi ve biçimi herkesin kolaylıkla anlayabileceği şekilde olmalıdır. Eğer, siz pazara belli bir kültür seviyesinin üstünde olanların ihtiyacı olan bir ürün sunuyorsanız, ( mesela yabancı dil seti ya da zekâ oyunu gibi ) yazı karakterinizi ve marka ismini herkesin okuması kolay olmayan bir şekilde seçebilirsiniz.

Ürününüzün hedef kitlesi çok önemlidir. Unutmayın, körler alfabesi ile yazılmış bir yazı, yalnızca körlere hitap eder.

19 Haziran 2008 Perşembe

İyi bir yönetici


Prof. Dr. Nurullah Genç, iyi bir yöneticinin, amaca ulaşmanın mutluluğunun bilincinde olması ve çalışanlar açısından da aynı şeyin geçerli olduğunu kavrayabilmesi gerektiğini belirtti. Yöneticinin, yönetimin bir bilim, sanat ve meslek olduğunu iyi bilmesi gerektiğini ifade eden Genç, “İyi bir yönetici, yönetim faaliyetini bilimsel verilerle donatarak, becerisini en üst düzeye çıkarmalı” dedi.

LİDERLİK ÖZELLİĞİ ŞART
Prof. Dr. Genç, güçlü yöneticilik için liderlik özelliğinin de şart olduğunu belirterek şunları kaydetti: “İyi yönetici, yönettiği sistemin geçmişinden dersler çıkararak gününü ve geleceğini, sistemi daha da büyütüp etkin kılacak şekilde kontrol edebilen kişidir. Yönetici olgun davranmalı, kendine güvenmeli ve başkalarına güven vermelidir. Samimi, ilişki kurma ve empati yapma yeteneğine sahip olup, ileriyi görmelidir. Duygusal olgunluk içinde açık sözlü, etkili konuşup, doğru, bilgili, inisiyatif sahibi, kararlı ve dürüst olmalıdır. Çatışmaları da uygun yollarla çözüp, faydaya dönüştürerek, riskleri ve krizleri en uygun şekilde yönetmesini bilmelidir.”

İyi yönetici olmak isteyen kişinin, kendisi ve başkaları için labirentler oluşturmaması, gücünü ve otoritesini en uygun durumlarda kullanması gerektiğini ifade eden Prof. Dr. Genç, “İletişim gerçeğinin bir yönetici için ne kadar önemli olduğunu çok iyi kavrayıp, bunu astlarına da öğretmelidir. Ortak amaçlar belirleme, emrindekileri bu amaçlara yöneltmede maharetli, olumlu eleştirilere duyarlı olmalı ve astların da iş tatminini sağlamak için gereken her şeyi yapmalıdır” diye konuştu.
Genç, yöneticinin inanç ve tutumlara saygı gösterip, stratejik davranması gerektiğini de sözlerine ekledi.

18 Haziran 2008 Çarşamba

OLUMLU DÜŞÜNCE


Olumlu düşünce gücü ile kişisel ve kitlesel mükemmelliğe...

Düşünce çok hızlı ve kolayca değişebilen bir enerji şeklidir! Belirli bir niteliğe ya da titreşime sahip enerji, kendisine benzer bir nitelik ve titreşime sahip enerjiyi çekme eğilimindedir! Güçlü, yoğun olumlu düşünceler diğer olumlu düşünce ve olumlu eylemleri, olumlu eylemler de mutlu ve başarılı bir hayatı çeker! Aynı şekilde güçlü olumsuz düşünceler de diğer olumsuz düşünce ve olumsuz eylemleri, olumsuz eylemler de başarısız ve mutsuz bir hayatı çeker! Bireysel düşünceler ve eylemler bireyleri, kitlesel düşünce ve eylemler de yoğunluğu ölçüsünde kitleleri çeker!

Zihin her an savaş içerisindedir: 0lumlu ve olumsuz düşüncelerin güç savaşı! Savaşı genellikle güçlü olan kazanır! Her gün yaşadıklarımız, düşündüklerimiz ve kendimize söylediklerimiz bu iki orduyu besler; olumlu olanlar olumlu olanları, olumsuz olanlar olumsuz olanları besler! Gelecekte olacak olumlu ve olumsuz olayları da geçmişte biriktirdiğimiz olumlu ve olumsuz düşünce ve olaylar belirler! Olayları değiştiremeyiz ama onlara bakış açımızı değiştirebiliriz! Geçmişi değiştiremeyiz ama şu andaki ve gelecekteki düşüncelerimize hükmedebiliriz! Hayatta başımıza gelen şeylerin sorumlusu, düşünce tarzımızdır! Düşüncelerimizi en fazla etkileyen unsurlardan biri de, bilerek ya da bilmeyerek her gün kendimize söylediklerimizdir!

Farkında olsak da olmasak da her an kendimize olumlu ya da olumsuz bir şeyler söyleriz! Sonra bu söylediklerimiz düşünce ve eylemler ile kendini kanıtlarcasına gerçeğe dönüşür! Kendime her söylediğimiz, her hissettiğimiz hatta aklımızdan geçirdiğimiz her düşünce bilinçaltımıza kaydolur! Tabi ki başkalarının söyledikleri ve yaşadığımız çevrenin düşünceleri ve söyledikleri de bilinçaltımıza kaydolur! Yaşadığımız çevre, arkadaşlarımız, ailemiz, sevdiklerimiz bilerek ya da bilmeyerek; medya, siyasiler, şeytanın avukatları, negatif dünyanın uşakları, çekemeyenler… Bizlere bilerek negatif düşünce aşılarlar! Bu aşılanan negatif düşünceler bilinçaltımıza kaydolur, zihnimizdeki olumsuz orduyu güçlendirdikçe güçlendirir! Daha sonra doğal olarak negatif konuşur, negatif olayları çekip negatif olaylar yaşar, etrafa negatiflik saçarız! Sanki bir erdemmişçesine negatifliği savunur, kendimizi, arkadaşlarımızı, yaşadığımız toplumu, milletimizi kötüleriz!

En aydın, en okumuş geçinenlerimiz dahi ne kadar işe yaramaz bir millet olduğumuzu söylemekten büyük bir keyif alır! İnsan nasıl olur da kendini, milletini… kötüleyerek kendini yücelteceği yanılgısına düşer! Ama ne yazık ki kendimizi ve milletimizi kötüleme düşüncemiz kendini gerçekliğe dönüştürmüş, hortumcular, deprem altında kalanların mallarını çalanlar, küçük çocuklara tecavüz eden, sayamadığım nice insanlık dışı suçu işleyen… sefil insanlar yetiştiren bir millet olmuşuz! Ama bunların yanında bilinçli yetişen ve olumlu yönlendirmeye ihtiyaç duyan temiz gençlerimiz var!

Gelin hep beraber önce bireysel daha sonra kitlesel bir uyanış başlatalım! Özde olmayan, dışa tesir edemez! Her gün, her saat, her dakika, her saniye, her an kendimize ve çevremize daha olumlu şeyler söylemeye, daha olumlu düşünmeye ve daha olumlu hareket etmeye başlayalım! Zihnimizdeki olumlu orduyu besleyelim, bırakalım olumsuz orduyu güçsüz bırakalım! Zihinsel savaş asla bitmez! Negatif düşünce ve olaylar bizim kontrolümüz dışında sürekli olarak olumsuz orduyu besler! Bunu için de bilinçli bir şekilde zihnimizdeki olumlu orduya yatırım yapalım! Sizden para pul istemiyoruz! Kendiniz için bir şeyler yapın! Sevdikleriniz için bir şeyler yapın! Bireysel uyanış, bir kartopu misali zamanla kitlesel uyanışa dönüşecektir!

Önce kişisel sonra hep beraber kitlesel mükemmelliğe ulaşmak ümidiyle…

Kendinize çoook iyi bakın arkadaşlar!...

Muhteşem bir gün geçirmeniz dileğiyle!...

Adem Altay

A LA CARTE SERVİS

Misafirlerimiz girişte Hostes ya da Şef tarafından karşılanır.

Rezervasyonlarına göre masalarına kadar eşlik edilir.

Sandalyeleri çekilip, oturmaları için misafirlerimize yardımcı olunur.

Menü kartları sunulur, günün özel yemeği varsa misafirlerimize tavsiye edilir.

Misafirlerin menüyü incelemesi için, masadan ayrılınır.

Misafirlerimizin hazır olduklarını görünce sipariş almak için masaya gideriz.

Herkesin adına sipariş veren yoksa, önce bayanların siparişleri alınır.

Mümkünse misafirin sağ tarafında durun.

Kibar ve hızlı olun.

Konuşurken sesinizi yükseltmeyin. Verilen siparişleri misafire tekrarlayın.

İki kişilik resmi yemeklerde erkeğe yönelmeliyiz ( bayan siparişini beye iletmiş olabilir ). Aksi durumda önce bayandan sipariş alırız.

Siparişleri temiz, düzenli ve okunaklı yazmalıyız.

Siparişle ilgili tüm bilgileri ( pişme derecesi, sosu …)eksiksiz yazmalıyız.

Siparişlerin sahipleri de belirtilmelidir.

Birinci ve ikinci yemeklerin arasına bir ayırıcı koyun.

Sipariş formunun biri sizde kalsın, diğerini de ilgili bölüme verin.

Siparişlerin takibi ciddi bir şekilde yapılmalıdır.

Masaya önce başlangıçlar, sonra ana yemekler birlikte servis edilir.

Yemekler pişme dereceleri işaretlenerek tepsiye konur.

Masada çocuk varsa önce çocuğa, sonra bayana servis yapılır.

Genel olarak servis sırası şöyledir:

Yaşlılar gençlerden önce,

Bayanlar beylerden önce,

Çocuklar bayanlardan önce.

En son evsahibi beyefendi.

AÇIK BÜFE



Misafirlere yemeklerini taşımaları ve büfeden almaları sırasında yardımcı oluruz.

Hasta, sakat, engelli ya da çocuk misafirlerimizden izin isteyip, kendilerine yardımcı oluruz.

Yemek ve içecek servisini misafirin sağ tarafından yaparız.

Maşa servisini sol taraftan yaparız.

Boşalan tabakları masada bekletmeden hemen toplarız.

Misafirlerimizin su bardaklarının sürekli dolu olmasına dikkat ederiz.

Masalarına yeni oturan misafirlerimizden içecek siparişlerini alırız.

İçecek siparişi alırken, misafirlerimizden siparişlerinin ayrıntılarını öğreniriz.

Siparişleri saat yönünde alır, yine saat yönünde servis ederiz.

Servise masada çocuk varsa önce çocuktan başlarız, daha sonra bayan ve bay şeklinde devam ederiz.

Servis anında misafirlerimizi rahatsız etmeden, sürekli göz kontrolünde tutmalıyız.

Ancak, bakışlarımızla misafirlerimizi göz hapsinde de tutmamalıyız.

Her zaman hizmete hazır, enerjik ve dikkatli olmalıyız.

Misafirlerimizle ya da arkadaşlarımızla konuşurken alçak sesle konuşmalı, kimseyi rahatsız etmemeliyiz.

Maşaların temizliği ve yemeklerin düzenine de özen göstermeliyiz.

Misafirlerimizden gelen yardım taleplerine her zaman olumlu cevap vermeliyiz.



Açık büfelerde hijyen kuralları gereği “ sneeze guard “ denilen cam paravan kullanılması gerekmektedir. Böylece, misafirlerden ya da personelden saç dökülmesi ya da hapşırma sonucu olabilecek riskli olaylara karşı koruma yapılmış olur.

Soğuk yemekler alttan soğutmalı büfede ya da zemini buzla kaplanmış büfelerde korunması gerekir. Soğuk yemekler en fazla 80 derecede büfede sunulur. 80 üzeri ısılarda ise gıdalar 1 saat sonra imha edilmelidir.

Sıcak yemekler ise en az 630 derecede büfede sunulmalı, daha düşük ısılarda ise 2 saat büfelerde tutulmalıdır.


GENEL SERVİS KURALLARI



GENEL KURALLAR

• Her zaman GÜLERYÜZLÜ olun.
• Her zaman saygılı olun.
• Unutmayın, MİSAFİR HER ZAMAN HAKLIDIR.
• Misafirlerimize her zaman zevkle hizmet ettiğinizi hissettirin.
• Davranışlarınızla misafiri rahatlatın.
• Konuşmalarınız kısa ve ölçülü olsun.
• Misafiri eleştirmeyin.
• Samimi olun, fakat mesafeli davranın.
• Misafirimizi dikkatle dinleyin ve dinlediğinizi belli edin.
• Kendi sorunlarınızı kesinlikle misafire anlatmayın.
• Başkalarını kötülemeyin.
• Siyasi, dini, üzücü v.b. konularda konuşmayın.
• Misafirden hiç bir şey istemeyin.
• Misafirlere yardımcı olun.
• Servisi misafirlerin sağından ve sağ elle yapın.
• Misafirin önünde eğilmeyin.
• Saat yönünde servis yapın.
• Boşları da sağ taraftan, sağ elle toplayın.
• Misafirin solundaki malzemeleri ise solundan sağ elle alın.
• Kirli tabakları misafirlerin arkasında sıyırın.
• Tabak ve diğer malzemeleri masaya koyarken nazik bir şekilde davranın.
• Maşa servisinin uygulandığı durumlarda saat yönünün tersinde ilerleyin ve soldan, sağ elle servis yapın.
  • Yiyeceklerin şeklini bozmayın.
  • Püre türü yiyecekleri kaşıkla alıp, tabağa çatalla sıyırarak servis edin.
• Masaya tabak servisinde; sol elde en fazla 2 tabak, sağ elde bir tabak taşıyın, bardakları kesinlikle elde taşımayın.
• Masaya götürülen malzemeleri ( tabaklar hariç ) kesinlikle elde taşımayın.
• Konuşan iki misafir arasına mümkün olduğunca girmeyin, başka bir imkan yoksa misafirlerden izin alarak masaya girin.
• Sağ taraftan yaklaşırken sağ ayak, sol taraftan yaklaşırken sol ayak öne konularak masaya girin.
• Tabak taşırken parmaklarınızı tabakların yiyecek gelen kısmına dokundurmayın.
• Bardakları alt kısımlarından nazikçe tutun.
• Çorba kase ve tabaklarını altlarına bir tabak koyarak taşıyın.
• İçecek servisinde yuvarlak tepsiler kullanın, tepsinizi sol elde taşıyın.
  • Tepside uzun malzemeler tepsinin arka tarafına konulmalı ( büyük su şişelerini tepside taşımayacağımızı unutmamalıyız ), alçak malzemeler ön tarafa yerleştirilmelidir.
  • Çay – kahve potlarının ağız kısımları tepsinin içine doğru bakmalıdır.
  • Tepsi vücuda yaslanmadan taşınmalıdır.

• Masadaki kırıntıların sıyrılmasında özel bir alet kullanılmıyorsa, kumaş bir peçeteyi maşaya sıkıştırıp sağ elinize alın.
  • Bir ekmek tabağını sol elinize alın misafirin uygun tarafından masaya girin,
  • Tabağı masa kenarının altına yaklaştırın,
  • Peçeteyi süpürge gibi kullanarak kırıntıları tabağın üzerine süpürün,
  • Süpürme bitince maşa ve peçeteyi tabağın üzerine koyarak masadan ayrılın.
• Bir adet dahi olsa içinde izmarit olan kül tablası hemen değiştirin.
  • Kirli kül tablası üzerine temiz kül tablası konularak değiştirilir.
  • Kirli kül tablasının üzerinde halen yanan bir sigara varsa misafirden izin istenmelidir ve kesinlikle sigaraya dokunulmamalıdır.
  • Kül tablaları boşaltılırken risk içerebilecek olaylardan kaçınılmalıdır.
  • İzmaritlerin iyice söndüğünden emin olmalıyız.

ÖRNEK EĞİTİM UYGULAMASI

İÇECEK SERVİSİ

Tanıtım



Bu eğitim programında ayrıntılı bir şekilde içecekler ve servisi hakkında bilgi verilecektir. İçecek eğitimine katılan herkes bu eğitimden faydalanacaktır. Amacımız gayet açık ve basittir:

İçecek servisi standartlarını yükseltmek, mükemmelleştirmek ve sürekliliğini sağlamaktır.

Bu eğitim programı servis ettiğimiz tüm içecekler hakkında bilgiler ile birlikte eğitim sonu sınavını da içermektedir.
Eğitim satış hedeflidir ve misafirlerin huzuru vurgulanmıştır.

Başarılı bir eğitim sonunda katılımcıların bilgi sahibi olabilecekleri konular:

• Samimi, güvenilir bir şekilde misafirlerin zihinlerine içecekleri getirmek ve daha çok satmak.
• Servis ettiğimiz tüm soğuk, sıcak içeceklerin hakkında temel bilgilere sahip olmak.
• Değişik satış tekniklerini kullanarak satış yapmak.

Eğitim salonda ve telefonda satış yapan ya da misafirimiz olması muhtemel kişilerle iletişim halinde olan personeller için düzenlenmiştir. Bu personel:

Garsonlar,
Kasiyerler,
Paket servis personeli,
Komiler













DERSLER

1. ÜRÜNLER

Ön sınav
Ürünlerimiz
Kahveyi tanıyalım
Sınav
Cevaplar

2. İLETİŞİM

Ön sınav
İletişim
Dinleme
Soru sormak
Sınav
Cevaplar

3. SİPARİŞ ALMAK

Ön sınav
Sipariş alma
Öneride bulunmak
İçeceklerin isimlerini kullanmak
Sınav
Cevaplar

3. İÇECEKLERİN SERVİSİ

Ön Sınav
Servis
İçeceklerin takibi
Sınav
Cevaplar

4. İÇECEKLERİN DEPOLANMASI

Ön sınav
Dolapların temizliği
Dolapların düzeni
İlk giren ilk çıkar
Son kullanma tarihleri
Sınav
Cevaplar



5. İÇECEKLERİN HAZIRLANMASI VE SERVİS ŞEKLİ

On Sınav
Meşrubatların servise hazırlanması
Su ve maden suyunun servise hazırlanması
Şişeli ya da kutulu ürünlerin servise hazırlanması
Sınav
Cevaplar


6. İÇECEKLERİN KALORİ DEĞERLERİ

On Sınav
Gazlı meşrubatların kalori değerleri
Su ve maden suyunun kalori değerleri
Meyve Sularının kalori değerleri
Ayranın kalori değeri
Şalgamın kalori değeri
Sınav
Cevaplar





















İçecek Eğitimi



Eğitimci Kılavuzu





Eğitimcinin Görevi

Eğitimci olarak pek çok görev ve sorumluluklarınız vardır:



• Eğitim programının içeriğini çok iyi bilmelisiniz.
• Anlatacağınız derslere çok iyi hazırlanmalısınız.
• Her katılanın dersleri iyi anlamasını sağlamalısınız.
• Ders konularını daha önceden katılımcılara duyurmalısınız.
• Derslerin verileceği uygun ortamı ve gerekli donanımı sağlamalısınız.
• Derslerde kullanılacak gereçleri önceden kimlerin hazırlayacağını belirleyiniz ve ders öncesinde hazırlıkları kontrol ediniz.
• Katılımcıların not almalarını sağlayacak malzemeleri temin edin.
• Katılımcıların notlarını düzenli bir şekilde almaları için kendilerine birer eğitim planı dağıtın.
• Ön Sınav kâğıtlarını her bir katılımcıya verin.
• Katılımcıların eğitim programını takip etmelerini sağlayın.
• Tüm katılımcıların öğrenmeleri gereken konuları iyice öğrenmelerini ve sınavları geçmelerini temin edin.
• Son sınavda yalnızca cevap kâğıtlarını dağıtın ya da cevapların başka bir kağıda yazılmasını sağlayın. Son sınav sorularının katılımcılarda kalmamasından emin olun.
• Sonuçları yayınlayınca, katılımcıları tebrik edin.



DERSLER

Her ders bir ana başlık ve birkaç alt konudan oluşmaktadır. Eğitim programının tamamı 2 günde verilebileceği gibi, dersler birkaç güne paylaştırılıp da anlatılabilinir. Dersler 45 dakikayı geçmemelidir. Derslerin alt başlıklarını isteğinize göre ayrı işleyebilir, hatta “15 Dakikalık Eğitim Program”larına da ekleyebilirsiniz.
Her derste bir ön sınav ve bir son sınav vardır.


Ön sınavda eğitimcilere katılımcıların bilgi seviyesini öğrenme şansı verilir. Bu sayede eğitimci katılımcıların ihtiyaçlarını daha iyi anlar ve eğitimi düzenler.

Tüm derslere kesinlikle ön sınav ile başlayınız.

Derslerin içeriği:
Ders konuları her dersin başında açıklanmıştır.
Derslerin ayrıntılarını inceleyin ve belirtilenleri uygulayın.
Özellikle altı çizili konuları belirgin bir şekilde vurgulayın. Bu vurgulanan konular ön sınav, ara sınav ve son sınavda da aranmaktadır.
Her ders için ön hazırlık ve özel not uygulamalarını yapınız.
Katılımcıların yeni öğrendiklerini pekiştirmeleri için pratik yapmalarını sağlayınız. Pratik uygulamalarında herkesin etkin bir şekilde katılmasını sağlayınız.

Ara sınav katılımcılar ve eğitimci için bir başka uygulama ve kontrol şansıdır. Ara sınav sayesinde katılımcının son sınavda ne yapabileceği görülebilir. Eğer, katılımcıların zorlandıkları konular varsa, bu konular yeniden işlenir. Zorlanılan konu yalnızca bir kişi için sorun oluyorsa, o konu yalnızca o kişiye özel ders verilerek de anlatılabilinir.

Eğitim kayıtlarının tutulması
Eğitim sürecinde katılımcıların listesinin, tepkilerinin ve bilgi seviyelerinin kayıtlarının tutulmasının eğitimciye büyük yararları vardır. Kayıtların nasıl tutulacağına dair örnek…

Son sınav
Katılımcı eğer, eğitim programındaki tüm dersleri almış ya da bilgi seviyesinin yeterli olduğu kanaati varsa son sınava katılmaya hak kazanır. Son sınavda soru kâğıtları kesinlikle katılımcılarda bırakılmaz, sınav sonunda geri alınır. Ara sınavlarda da soru kâğıtlarının katılımcılarda bırakılmaması tavsiye edilir.

SERTIFIKA VE KUTLAMA

Katılımcılara eğitim programına katıldıklarını belirten birer sertifika ( xxxx Restaurant İçecek Eğitimi Sertifikası ) verilecektir. Eğitime katılan ve son sınavı başarıyla geçen katılımcılara sertifika ve birer yaka rozeti verilecektir ( isteğe bağlı ). Sertifika dağıtımı sırasında iş yoğunluğuna göre Restaurant Müdürü ve bölüm şeflerinin katıldığı küçük bir tören de yapılabilinir.




GENEL BAKIŞ

Tüm dersler aynı düzende yapılmaktadır. Katılımcıların soruları ve ihtiyaçları sizi bazı değişikliklere yönlendirse de aşağıdaki tarzı tam olarak uygulamalısınız.

1. Katılımcıları karşılayın ve geldikleri için teşekkür edin. Her bir dersin başarı ile bitirilmesinin sertifikaya doğru bir adım yaklaşılması anlamına geldiğini açıklayın.
2. Ders konularının başlıklarını bildirin. Mümkünse yazı tahtasında derslerin ve konuların listesini yazın.
3. Katılımcılara ön sınav kâğıtlarını dağıtın. Katılımcılara ön sınavın amacının ders içeriğinin ne olduğunu bildirmek ve katılımcıların bilgilerini öğrenmek olduğunu söyleyin. Ön sınavın sonucunun son sınava hiçbir etkisinin olmayacağını bildirin.

Ön sınav sonucunun değerlendirmesini isteğinize göre, sınav bitiminden hemen sonra topluca yapabilirsiniz.
4. Ders içeriğini kurallara uygun şekilde anlatmaya başlayınız. Derste kullanacağınız malzemeleri önceden kontrol ediniz. Derste kullanılacak malzemeleri yazılı olarak listeleyiniz.
5. Katılımcıların sorularını yanıtlayınız. Yanıtını bilmediğiniz sorular için katılımcılara yanıtı bilmediğinizi, araştırıp kendilerine yanıtı bildireceğinizi söyleyiniz.
6. Katılımcıların hepsinin ara sınava katılmasını sağlayınız. Ara sınav sonuçlarının son sınava bir etkisinin olmayacağını bildiriniz. Ara sınav bittikten sonra, sınav sonuçlarını katılımcıların kendilerinin değerlendirmelerini isteyin. Bu şekilde sizin katılımcılara sonuçları bildirmenize gerek kalmaz ve en kısa zamanda sonuçlar sahibine ulaşır.
7.Katılımcılara teşekkür edin ve gelecek eğitimin yeri ve zamanını bildirin.

İNGİLİZCE TEMEL MUHASEBE TERİMLERİ

BİRLEŞTİRİLMİŞ TEMEL MUHASEBE TERİMLERİ

Acceptable under IFRSs : UFRS ye göre kabul edilebilir

Accountability of management : Yönetimin sorumluluğu

Accounting : Muhasebe

Accounting estimate : Muhasebe tahmini

Accounting for inventories : Stokların muhasebeleştirilmesi

Accounting income : Muhasebe geliri / kârı

Accounting model : Muhasebe modeli

Accounting period : Muhasebe dönemi, Hesap dönemi

Accounting policy : Muhasebe politikası

Accounting principle : Muhasebe ilkesi

Accounting profit : Muhasebe kârı / Ticari kâr

Accounting record : Muhasebe kaydı

Accounting treatment : Muhasebeleştirme yöntemi

Accounts receivable : Alıcılar

Accrual basis : Tahakkuk esası

Accrual basis of accounting : Tahakkuk esasına göre muhasebeleştirme

Accrued liabilities : Borç tahakkukları

Accumulated profit or loss : Geçmiş yıllar karları veya zararları

Accumulated compensated absences: Birikmiş ücretli izinler

Achieve comparabilitiy : Karşılaştırılabilirliğin sağlanması

Acquiree : Edindiren

Acquirer : Edinen

Acquisition : Edinme, (elde etme, iktisap etme)

Active market : Aktif piyasa

Actuarial assumptions : Aktuaryal varsayımlar

Actuarial gains and losses : Aktuaryal karlar ve zararlar

Actuarial present values of

promised retirement benefits : Taahhüt edilen emeklilik gelirlerinin aktuaryal bugünkü değeri

Actuarial valuation : Aktuaryal değerleme

Actuarial valuation method : Aktuaryal değerleme yöntemi

Additional comparative information : Karşılaştırmalı ek bilgi (UFRS 1)

Additional consideration : Ek teminat ( tazminat)

Adjust for consolidation procedures : Konsolidasyon düzeltmesi (UFRS 1)

Adjusted weighted- average shares : Ağırlıklı ortalamaya göre düzeltilmiş hisse senetleri sayısı

Adjusting event ( after the balance

sheet date : Bilanço tarihinden sonra ortaya çıkan ve düzeltme gerektiren olaylar

Administrative expenses : Genel yönetim giderleri

Admission fees : Giriş aidatları

Advance : Avans

Adverse event : Olumsuz gelişme

After- tax amount : Vergi sonrası tutar

Agency : Acente

Aggregate : Toplam

Aggregation : Toplama

Agricultural activitiy : Tarımsal faaliyet (UMS 2)

Agricultural activitiy : Tarımsal faaliyet (5)

Agricultural produce : Tarımsal ürün (UMS 41)

Allocation : Dağıtım ( tahsis)

Allowance : Tahsisat, ödenek, karşılık

Allowed alternative treatment : Kabul edilebilir alternatif yöntem

Amortisation : Amortisman ( itfa)

Amortisation method : Amortisman yöntemi (itfa yöntemi)

Amortisation period : Amortisman dönemi (itfa dönemi)

Amortised cost: : İtfa edilmiş maliyet

Amortised cost of a financial asset

or financial liability : Finansal varlık veya yükümlülüklerin etkin faiz yöntemiyle hesaplanan itfa edilmiş değeri

Amount of inventories : Stokların tutarı

Amount per share : Hisse başına tutar




devam edecek

MASA DÜZENİNİN YENİDEN KURULMASI

Misafirlerin masadan ayrılmalarından hemen sonrasında, masanın garsonlar tarafından hemen kontrol edilmesi gerekir ( Bu sayede misafir tarafından unutulan bir eşya varsa, misafire hemen teslim edilmesi sağlanmış olur ).

Masa kontrolünden hemen sonra, masanın çevresindeki sandalyelerin ve masanın konumlarının düzeltilmesi gerekir. Restauranttaki olası dağınık görünüm engellenmiş olur.

Masadaki tabakların çokluğuna göre gerekirse, tabaklar bir tepsiye aktarılır ya da tabaklar masadan düzgün bir şekilde alınıp servantta duran tepsiye yerleştirilir.

Bardaklar ise, yuvarlak bir tepsi eşliğinde doğrudan masadan toplanır ve mutfağa götürülür.

Masadan boş alınmasında ve servis yapılması esnasında şirket politikalarına göre değişiklikler vardır. Ancak, verimlilik ve çabukluk bakımından bir işi bir kişinin yapmasının tercih edilmesi gerekmektedir.

devam edecek...

Karar verirken ...

Karar verirken acele etmeyin kardeşler.


Gelincik hikayesi
Uzaklarda bir köyde, kocasi, çocugu dogmadan ölmüs, tek basina yasayan
hamile bir kadin kendisine arkadas
olmasi açisindan dagda yaral¹ olarak buldugu bir gelincigi evinde beslemeye
baslar. Gelincik kadinin yanindan
bir an bile ayrilmaz. Her ne kadar evcil bir hayvan olmasa da, oldukça
uysallasir.Bir kaç ay sonra kadinin çocugu
dogar. Tek basina tüm zorluklara gögüs germek ve yavrusuna bakmak
zorundadir. Günler geçer ve kadin bir gün
birkaç dakikaligina da olsa evden ayrilmak ve yavrusunu evde birakmak
zorunda kalir. Gelincikle bebek evde yalniz
kalmislardir. Aradan biraz zaman geçerve anne eve gelir. Gelincigi ve kanli
agzini görür. Anne çildirmisçasina gelincige
saldirir ve oracikta öldürür hayvanı. Tam o sirada içerdeki odadan bir bebek
sesi duyulur. Anne odaya yönelir...
Ve odada besigi, besigin içindeki bebegi ve bebegin yaninda duran
parçalanmis bir yilani görür.

Einsteinin bir sözü vardır; İnsanlardaki önyargıyı parçalamak benim atomu
parçalamamdan çok daha zor.

bugün başladık